כדי לענות על שאלת השכר הממוצע לאנשי שיווק דיגיטלי, ראשית כדאי להבין שלא מדובר בעבודה אחת אלא בתפקידים רבים. אדם שסיים לימודי שיווק בדיגיטל או קורס מנהלי מדיה דיגיטלית, יכול לעסוק במגוון רחב של תפקידים, לכל אחד אופי שונה, ובהתאם, גם שכר אחר.
האם אני יכול לעבוד בשיווק דיגיטלי גם ללא ניסיון?
האמת שכן, יש מגוון רחב של משרות שמתאימות לאנשים שמסיימים קורס בשיווק באינטרנט, בשפה המקצועית הן נקראות “משרות ג’וניור” – הכוונה היא משרות לאנשים ללא ניסיון או עם ניסיון מועט. הבעיה הגדולה במשרות ג’וניור היא שלרוב, על אף שמפרסם המשרה קורא לה משרת ג’וניור, בדרך כלל ידרש מהמועמד ניסיון כלשהו בעבודה במשרדי פרסום או בעבודה עצמאית.
כדי למצוא עבודה בפרסום באינטרנט, כדאי לוודא שהקורס שלומדים כולל בתוכו פרויקט גמר מעשי, בו מתנסים באופן ממשי על עסק חי וקיים, ומפרסמים אותו באמצעות הכלים השונים שלומדים במהלך הקורס, וכך למעשה נצבר ניסיון מעשי שניתן להציג אותו בפני המעסיקים הפוטנציאליים.
אז כמה מרוויחים במשרד פרסום?
אפשר לומר בגדול שמשרת ג’וניור ללא ניסיון לא נועדה להפוך אותך לעשיר, אלא בעיקר להוסיף עוד שורה לקורות החיים, ולצבור ניסיון מעשי בעולם הפרסום. השכר של משרות ג’וניור למפרסמים דיגיטליים, קמפיינרים ואנשי PPC מתחיל ב-6,000 ₪ בחודש ובמקומות מסוימים אף מגיע ל-8,000 ₪.
הכסף הטוב מגיע עם הניסיון, כמובן שגם ליכולות האישיות שלך יש השפעה על השכר, ומכאן השמיים הם הגבול. באופן ממוצע אפשר לומר שמנהל מדיה עם ניסיון של 1-3 שנים מרוויח כ-8,000-12,000 ₪ לחודש, ומנהלי מדיה בכירים עם ניסיון של למעלה מ-3 שנים מרוויחים למעלה מ-12,000 ₪.
איפה עובדים בתור מנהל מדיה דיגיטלית?
בארץ ישראל יש למעלה מחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים, אשר כל אחד מהם זקוק לשירותי פרסום ושיווק במדיה החברתית לצורך הקיום הכלכלי שלו. כמענה לצורך זה קמים כל הזמן מספר רב של משרדי פרסום שנמצאים בחיפוש מתמיד אחר עובדים איכותיים ומוכשרים בתחום. חשוב לזכור שמשרדי הפרסום הקטנים הם עסקים עצמאיים לכל עניין, ולכן בעסקים מעין אילו לפעמים אפשר להיתקל במפלות, אכזבות, יחס לא הוגן מצד המעסיקים, או איכות ירודה של עבודה. ולפעמים מוצאים משרד פרסום טוב שכיף לעבוד בו והוא פשוט כמו משפחה. כמו בכל עבודה, ליפול על משרד הפרסום הנכון שיעסיק אותך זה עניין של היכרות אישית, ניסיון וגם.. מזל.
אפשרות נוספת לעבודה בשיווק דיגיטלי היא להתקבל לעבודה בתור מנהל שיווק של ארגון מסוים. אפשר לפנות למגזר הציבורי (למשל עיריות, מועצות מקומיות, גופים מוסדיים וחינוכיים ועוד), וגם לשוק המסחרי (כמו למשל חברות ותאגידים). כדי להתקבל לעבודה בתור מנהל שיווק, בדרך כלל ידרשו ניסיון מוכח של שנתיים-שלוש לפחות, ובנוסף לכך מתבצעת בחינה של היכולות להביא תוצאות איכותיות בפעולות השיווקיות.
לבסוף אפשר לעבוד בתור עצמאי, לפתוח עסק משלך ולשווק עסקים קטנים ובינוניים תמורת סכום חודשי קבוע שנקרא לרוב “דמי ניהול” או “ריטיינר”. מצד אחד מדובר בהרפתקאה לא פשוטה, שכוללת בתוכה גם ניהול עסק מעבר לפן השיווקי. מצד שני, הביקוש למשרדי פרסום קטנים של איש אחד הוא עצום, כי הרבה בעלי עסקים קטנים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם על משרד, מחשבים, חשמל, שכירות וארנונה, יעדיפו דווקא ללכת עם מישהו בלי ניסיון או עם ניסיון מועט, ולהוזיל את עלויות דמי הניהול.
אפשרויות תעסוקה מודרניות בעידן דיגיטלי
לסיכום, אפשר לומר שעבודה בשיווק דיגיטלי היא הדור החדש של מקצועות התעסוקה המודרניים. הביקוש לאנשי שיווק דיגיטלי ומנהלי מדיה חברתית הולך וגדל מיום ליום, ואין ספק ששיווק באינטרנט כבר מזמן תפס את מקומו של השיווק הקלאסי, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים שלא יכולים להרשות לעצמם להופיע בטלויזיה, ברדיו או בעיתון.
מזמינים אותך לקחת חלק במהפכה, ולברר איתנו על האפשרויות העומדות בפניך בעולם השיווק הדיגיטלי!