קידום תעסוקה איכותית – האם זה אפשרי במציאות של היום? ואם כן, מה הגישות בהן ננקוט למציאת פתרונות תעסוקה איכותיים לאוכלוסיות מגוונות? מאמר מומחה מאת אלכס בונר שמרכז דוגמאות למספר תוכניות ממשלתיות לקידום תעסוקה איכותית באוכלוסיות מגוונות.

העולם הדיגיטלי משאיר את כולנו מבולבלים, במיוחד את אלה מאיתנו שלא גדלו עם עכבר או סמארטפון ביד. מצד אחד, שפע אינסופי של אפשרויות, ומצד שני, ניכור חברתי, ואובדן יכולת ההחלטה העצמאית. ביקורות רבות נשמעות על העולם הדיגיטלי מכל כיוון, אך באיזה שהוא מקום, זה משהו שאנחנו לא יכולים לחיות איתו, ולא יכולים לחיות בלעדיו. בפרק זה נדבר קצת על התופעה שנקראת “העולם הדיגיטלי”, נסקור את ציוני הדרך הגדולים שהביאה איתה מהפכת הדיגיטל, ונבין כיצד אנחנו נוכל להשתמש באיכויות שעולם זה מציע לנו.

אז מה היה לנו פעם?
עד שנות התשעים המחשב הביתי היה חלום רחוק. התמודדנו עם מסכים ירוקים, מחשבים רועשים, והעברנו מידע על גבי דיסקטים שהכילו 1.44 מגה בייטים של מידע לכל היותר. לקראת אמצע שנות התשעים התפשט האינטרנט הביתי כמו אש בשדה קוצים, מיושן למדי אם מסתכלים על זה מנקודת המבט של ימינו, אבל אז זה נראה לנו פשוט כמו חלום. כדי להתחבר לאינטרנט היינו צריכים לנתק את קו הטלפון הביתי, ולחבר במקומו את האינטרנט הקווי שלנו, לחייג באמצעות החייגן שמותקן במחשב, ולהאזין בהנאה לשירת המודם שקרקש וצפצף בהנאה, בעודו מבסס את החיבור לרשת האינטרנט. החיוב עבור הגלישה נספר בדקות, שגרמו לנו לחשוב טוב טוב לפני כל סשן גלישה, על אחת כמה וכמה כשרצינו להוריד שיר שאנחנו אוהבים, בקצב ממוצע של קילובייט לשנייה. לפעמים יכולנו לחכות גם יום שלם בשביל להוריד למחשב קובץ כזה או אחר, ועדיין, עשינו זאת בשמחה, כי זה סימן לנו את המחר.
מהפכת התעסוקה של עולם הדיגיטל

אין ספק שעידן הדיגיטל הביא עימו מהפיכה רצינית בכל תחומי החיים, ביניהם גם התחום העסקי. שלל הטכנולוגיות החדשות הפכו אותנו לחשופים מאוד מחד, ונגישים מאוד מאידך.
איתור מידע איכותי ורלוונטי נהיה קל הרבה יותר בזכות האינטרנט ומנוע החיפוש האגדי ששולט בעולם – גוגל. כבעלי עסקים עם רעיון, נוכל היום למצוא בשיטוט פשוט באינטרנט את כל המידע אותו בו אנו מעוניינים, החל מסקר שוק, דרך מציאת ספקים, ועד לאסטרטגיות חדירה לשוק עבור רעיונות ייחודיים. לא רק שהמידע נגיש בכל עת, הוא גם רלוונטי ומתעדכן בכל שנייה ורגע.
העידן הדיגיטלי הביא עמו גם תחרות רצינית כמעט בכל תחום, וגם הצפה היסטרית של מידע. הגולש הממוצע נחשף לאלפי תכנים במהלך היום, באמצעות הגלישה בפייסבוק, בגוגל, באתרים שונים או באמצעות השימוש באפליקציות. בתשובה כמעט לכל שאלה שנשאל את גוגל, נקבל אינספור תוצאות, ולרוב כולן תהיינה מחזור של אותה התשובה. בזכות הקלות הרבה בה ניתן היום לפתוח עסקים, ובעקבות שפע הצרכים החדש שעידן הדיגיטל הביא, בעלי העסקים ונותני השירות בתחומים רבים מציפים את השוק, ואנחנו, כבעלי עסקים, מתמודדים עם צורך מתמיד לשמור את האצבע על הדופק, ולחדש את עצמינו בכל רגע נתון.
גם המסחר ואפשרויות הרכישה עברו מהפיכה של ממש בעולם הדיגיטל. אתרים כמו אליאקספרס, איביי ואמזון מאפשרים לכל צרכן באשר הוא לרכוש מוצרים היישר מהיצרן, להיחשף למגוון רחב הרבה יותר מזה שמציגות החנויות הפיזיות, ואף לשלם הרבה פחות בשל חסכון בעלויות העובדים, דמי השכירות, החשמל והארנונה שמשלמים בעלי החנויות הפיזיות ומעמיסים את העלויות על הלקוחות.

אפשרויות תעסוקה מודרניות בעידן דיגיטלי
בכל יום נולדים מקצועות חדשים שמאפשרים להשתכר בצורה הוגנת וטובה תוך פרק זמן קצר של הכשרה. היום ניתן לעבוד במשרדי פרסום, בחברות וארגונים בתור אנשי מדיה דיגיטלית, מנהלי שיווק, ואנשי PPC בגוגל פייסבוק ובפלטפורמות השונות.
מזמינים אותך לקחת חלק במהפכה, ולברר איתנו על האפשרויות העומדות בפניך בעולם השיווק הדיגיטלי!